De twee leden van Top Food Group bezetten elk een unieke positie in de markt. Ze hebben een eigen geschiedenis van permanente groei en doordachte ontwikkeling. Op die manier hebben ze een uniek commercieel DNA. Net het samenbrengen van die unieke elementen, met respect voor de eigenheid van elk lid, vormt de sterkte van de groep. Als sterk gemeenschappelijk kenmerk hebben de twee leden hun effectieve verbondenheid met de lokale horecaprofessional. Ze denken mee met de specifieke lokale noden van elke klant, maar handelen commercieel op grote schaal om zo optimaal commercieel voordeel voor hun klanten te genereren. ‘Think local, act global’, is een slogan die perfect bij hen past. Die leden zijn :

Oresto Food Partners

Oresto Food Partners is een aan- en verkooporganisatie binnen de Belgische – Luxemburgse professionele horecamarkt die de krachten bundelt van 19 foodservice grossiers. Deze 19 grossiers bieden een mooie spreiding over beide landen en geven de groep zo een sterke positie in België en Luxemburg.

Oresto Food Partners is intussen meer dan 25 jaar een loyale partner van zowel de horecaklant als veel binnen-en buitenlandse food en non-foodproducenten. Oresto Food Partners bedient ruim 15.000 professionele horeca-klanten waaronder restaurants, hotels, brasserieën, broodjesbars, traiteurs en collectieve voorzieningen zoals scholen, ministeries en bedrijven.

www.orestofoodpartners.be

 

 

Resto-Frit  / Resto-Culinair

Wat begon als een bundeling van aankoopkracht van 13 familiale bedrijven in de groothandel voor  de frituur- en snackwereld, ontwikkelde zich in de voorbij 3 decennia tot een sterke innovator en bedenker van concepten voor de professionele horeca. De organisatie verbreedde ook de dienstverlening naar meer culinaire horeca. De groep groeide uit van 13 vestigingen naar 46. Daarbij 17 distributiecentrales, 16 zuivere cash&carry’s en 13 gemengde vestigingen met activiteiten in cash&carry en distributie.

Resto-Frit - Al meer dan 20 jaar een vertrouwde naam in de frituur- en de snackwereld. Voor de snacksector ontwikkelde Resto-Frit de zeer succesvolle Smulllbox. Maar ook het keurmerk Best-Frit en het concept Fritkotactie.be ontstonden binnen deze groepering.  Op het vlak van digitale marketing is Resto-Frit/Resto-Culinair een absolute trendsetter. De jaarlijkse beurs Horeca-Expo is de grootste private horecabeurs van België.

Resto-Culinair - Doorheen de jaren is de klantengroep van de brasseries en restaurants gegroeid tot zo'n 30% van het cliënteel van de aangesloten grossiers. Om aan de specifieke noden van deze klantengroep te voldoen werd in 2013 beslist om Resto-Culinair in het leven te roepen. Deze specifieke aandacht is o.a. zichtbaar op de jaarlijkse beurs (Resto-Expo), met een 'culinaire patio', en met aangepaste PL (private labels).

www.restoculinair.be