De drieleden van Top Food Group bezetten elk een unieke positie in de markt. Ze hebben een eigen geschiedenis van permanente groei en doordachte ontwikkeling. Op die manier hebben ze een uniek commercieel DNA. Net het samenbrengen van die unieke elementen, met respect voor de eigenheid van elk lid, vormt de sterkte van de groep. Als sterk gemeenschappelijk kenmerk hebben de drie leden hun effectieve verbondenheid met de lokale horecaprofessional. Ze denken mee met de specifieke lokale noden van elke klant, maar handelen commercieel op grote schaal om zo optimaal commercieel voordeel voor hun klanten te genereren. ‘Think local, act global’, is een slogan die perfect bij hen past. Die leden zijn :

Oresto Food Partners

Oresto Food Partners is een aan- en verkooporganisatie binnen de Belgische – Luxemburgse professionele horecamarkt die de krachten bundelt van 19 foodservice grossiers. Deze 19 grossiers bieden een mooie spreiding over beide landen en geven de groep zo een sterke positie in België en Luxemburg.

Oresto Food Partners is intussen meer dan 25 jaar een loyale partner van zowel de horecaklant als veel binnen-en buitenlandse food en non-foodproducenten. Oresto Food Partners bedient ruim 15.000 professionele horeca-klanten waaronder restaurants, hotels, brasserieën, broodjesbars, traiteurs en collectieve voorzieningen zoals scholen, ministeries en bedrijven.

www.orestofoodpartners.be

 

 

Metro - Macro

METRO is een groothandel voor de horeca met een internationaal netwerk aan stores. Het is de grootste partner van de horecaprofessionelen en detailhandelaars in de voedingssector. In België heeft METRO momenteel 10 stores en een delivery service om voor elke horecaklant een oplossing op maat te kunnen bieden.

METRO profileert zich als partner van de horecaprofessional met de slogan your success is our business. Het uitgebreide assortiment is dan ook volledig afgestemd op de noden van de restaurateur, traiteur, cateraar of snackbar-sandwichbar dankzij een volledig foodassortiment in vers, droog en diepvries en een uitgebreid non-foodassortiment. Het aanbod omvat zowel de nationale merken als zeer voordelige professionele huismerken. METRO zet in op sterke aanbiedingen alsook op stabiele en vaste prijzen met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Elke prijsklasse is vertegenwoordigd zodat iedereen er terecht kan.

METRO is niet alleen een groothandel voor de horecaprofessional, maar zorgt ook voor ondersteuning op andere vlakken. Vakkennis wordt hoog in het vaandel gedragen, met aandacht voor een persoonlijke bediening door productspecialisten die je gezicht, je naam én je voorkeuren kennen. Je wordt er niet begroet als klant, maar als partner. Daarnaast biedt METRO een uitgebreide digitale dienstverlening met o.a. de opstart van websites en reservatietools, digitale facturen, een metro-app, ….

Kortom, METRO streeft naar een aangename en efficiënte samenwerking, accurate en diepgaande informatie door eigen expertise, digitale services en vooral gedeelde passie. Laat je inspireren door het aanbod en de specialisten in de stores, door een eigen foodmagazine (CHEF) en inspirerende posts op social media..

www.metro.be

 

 

 

Resto-Frit  / Resto-Culinair

Wat begon als een bundeling van aankoopkracht van 13 familiale bedrijven in de groothandel voor  de frituur- en snackwereld, ontwikkelde zich in de voorbij 3 decennia tot een sterke innovator en bedenker van concepten voor de professionele horeca. De organisatie verbreedde ook de dienstverlening naar meer culinaire horeca. De groep groeide uit van 13 vestigingen naar 46. Daarbij 17 distributiecentrales, 16 zuivere cash&carry’s en 13 gemengde vestigingen met activiteiten in cash&carry en distributie.

Resto-Frit - Al meer dan 20 jaar een vertrouwde naam in de frituur- en de snackwereld. Voor de snacksector ontwikkelde Resto-Frit de zeer succesvolle Smulllbox. Maar ook het keurmerk Best-Frit en het concept Fritkotactie.be ontstonden binnen deze groepering.  Op het vlak van digitale marketing is Resto-Frit/Resto-Culinair een absolute trendsetter. De jaarlijkse beurs Horeca-Expo is de grootste private horecabeurs van België.

Resto-Culinair - Doorheen de jaren is de klantengroep van de brasseries en restaurants gegroeid tot zo'n 30% van het cliënteel van de aangesloten grossiers. Om aan de specifieke noden van deze klantengroep te voldoen werd in 2013 beslist om Resto-Culinair in het leven te roepen. Deze specifieke aandacht is o.a. zichtbaar op de jaarlijkse beurs (Resto-Expo), met een 'culinaire patio', en met aangepaste PL (private labels).

www.restoculinair.be